Система психолого-педагогічного супроводу навчально-виховного процесу в ТСЗОШ ступеня повного дня з поглибленим вивченням іноземних мов

24.10.2017   Категорія: Сторінка психолога

Система психолого-педагогічного супроводу навчально-виховного процесу в ТСЗОШ  ступеня повного дня з поглибленим вивченням іноземних мов


Школа працює над методичною проблемою: «Впровадження інформаційно-комунікативних технологій у процесі особистісно-орієнтованого навчання і виховання молодшого школяра з метою формування навчальних та життєвих компетентностей». 
Навчальні класи працюють за системою розвивального навчання Ельконіна-Давидова та за науково-педагогічним проектом «Інтелект України».
Головним завданням психологічної служби школи  є психологічний супровід навчально-виховного процесу та реалізація низки заходів профілактичного, корекційного, розвивального та навчально-просвітницького характеру, які сприяють  соціалізації особистості, позитивній мотивації; створення умов для всебічного та гармонійного розвитку учня; активізація мотивації до саморозвитку, самоорганізації та самореалізації.
Актуальність психологічного супроводу навчально-виховного процесу зумовлена новими соціальними вимогами, розвитком освіти та загальносвітовими тенденціями. Важливими завданнями діяльності психологічної служби є забезпечення супроводу педагогічних інновацій (Інтелект України, Розвивальне навчання), захист психічного здоров’я, профілактика протиправної поведінки, підвищення психологічної культури, формування готовності учнів до навчання у середній школі, сприяння розвитку та самореалізації всіх учасників навчально-виховного процесу.
Супровід розглядається як процес, як цілісна діяльність практичного психолога у межах якої можна виділити три тісно пов’язаних між собою компоненти:
Систематичне відстеження психолого-педагогічного статусу дитини і динаміки її розвитку в процесі навчання. (Первинна індивідуальна діагностика при поступленні в школу, діагностика протягом 4 років, вихідна індивідуальна діагностика).
Систематичні корекційно-розвивальні заняття для забезпечення сприятливих умов розвитку особистості учнів, їх успішного навчання і для запобігання ускладнень у психічному і особистісному розвитку.
Систематична співпраця з батьками вчителями і адміністрацією школи в процесі психолого-педагогічного супроводу ( психологічна просвіта, консультування, організаційно-методична робота).

 

Психологічна діагностика
– поглиблене психолого-педагогічне вивчення готовноті дитини до навчання в школі,діагностика протягом усього періоду навчання, визначення індивідуальних особливостей і схильностей особистості у процесі навчання і виховання, індивідуальна психо-діагностика інтелекту дитини в кінці 4 класу.
Психологічна просвіта
– формування в учнів та їхніх батьків, в педагогічних працівників потреби в психологічних знаннях, бажання використовувати їх в інтересах власного розвитку. Створення умов для повноцінного особистісного розвитку і самовизначення учнів, а також у своєчасному попередженні можливих порушень у становленні особистості і розвитку інтелекту. Методами психологічної просвіти є виступи психолога на батьківських зборах, педрадах, семінарах.
Корекційно-розвивальна
-  створення психологічних умов для формування інтелектуальної компетентності учнів початкових класів в контексті розвитку особистості в цілому.
Основні завдання:
сприяння успішній адаптації до умов навчання;
розвиток когнітивної сфери учнів;
формування позитивних особистісних рис молодших школярів;
створення позитивного емоційного фону процесу навчання;
зростання  рівня пізнавальної активності й мотивації навчання;
формування стійких форм поведінки та діяльності.

Консультаційна 
– надання допомоги учням, їх батькам, педагогічним працівникам, адміністрації та іншим учасникам освітнього процесу з питань розвитку, виховання і навчання за допомогою психологічного консультування. 
Організаційно - методична 
– розробка та адаптація корекційних і розвивальних програм для роботи із дітьми, розробка рекомендацій для батьків та вчителів, підбір психологічної літератури.