Підсумки адаптації
04.03.2020 Administrator Категорія: Сторінка психолога
Адаптація дітей до школи
(2019 -2020н.р.)
Практичний психолог здійснює свою роботу відповідно до програми медико – психологічного супроводу дітей, які навчаються за науково- педагогічним проектом «Інтелект України». Дана програма забезпечує плановість, психологічну підтримку, систематичність процесу навчання дітей, формування здоров`язбережувальної компетентності в усіх суб`єктів освітнього процесу.
На першому етапі – «Психологічна готовність до школи», психологом школи проведено дві тематичні зустрічі для батьків на теми: «Психологічні особливості дітей 6 – 7 річного віку», «Психолого – педагогічна готовність дитини до школи». За бажанням батьків, з дітьми, які були зараховані до першого класу (в червні) психологом школи проведено діагностику на визначення рівня психосоціальної зрілості за допомогою модифікованого тесту «Рівень психосоціальної зрілості», методики « Здатність до навчання у школі». Батькам 22 дітей надано методичні рекомендації по підготовці дитини до школи.
На другому етапі – «Адаптація до школи» надано методичні рекомендації для батьків і вчителів «Шкільна дезадаптація і пов`язані з нею труднощі навчання», «Умови успішної соціально – психологічної адаптації дитини до школи.
Проведено індивідуальні консультації для батьків, за запитом, по запобігання дезадаптації. За результатами психодіагностик проведено просвітницьку і консультативну роботу з педагогами з питань навчання і спілкування з окремими школярами і класом.
В адаптаційний період з учнями перших класів проведено:
- Орієнтовний тест «Керна – Йєрасека».
Мета тесту – визначення інтелектуального розвитку дитини, розвитку моторики, уваги і навичок самостійної роботи, уміння працювати за зразком.
Показники |
1 - А |
1 - Б |
1 - В |
Високий рівень |
22 |
17 |
22 |
Середній рівень |
7 |
9 |
11 |
Низький рівень |
3 |
3 |
1 |
- Диктант «Увага і сприймання» (Графічний диктант)
Показники |
1 - А |
1 - Б |
1 - В |
Високий рівень |
16 |
18 |
15 |
Середній рівень |
11 |
9 |
13 |
Низький рівень |
3 |
2 |
6 |
- Анкета для оцінки рівня шкільної мотивації Н. Лусканової.
Показники |
1 - А |
1 - Б |
1 - В |
Висока навчальна мотивація |
11 |
12 |
11 |
Позитивне ставлення до школи |
17 |
11 |
21 |
Низька навчальна мотивація |
4 |
4 |
2 |
У період «первинної адаптації» основна робота педагогічного колективу психолога, батьків першокласників направлена на швидке звикання дітей до школи, пристосування до неї, як до середовища свого розвитку і життєдіяльності.
Психологом школи в кожному класі проводяться заняття (1 раз в тиждень) із корекційно- розвивальної програми «Подорож до країни Знань» яка спрямована на активізацію та стимулювання пізнавальної діяльності, розвиток емоційно – вольової та мотиваційної сфери, набуття комунікативних навичок і вмінь, навичок співпраці.
Психологічний супровід процесу адаптації дітей до навчання продовжується, дезадаптованих дітей не виявлено.