Поради батькам

14.02.2019   Administrator   Категорія: Поради батькам

 

ПОРАДИ БАТЬКАМ
ЩОДО ВИВЧЕННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ
В нашому новому підручнику англійської лише одні малюнки. Мені важко зрозуміти, про що йдеться.
Наявність малюнків, або ілюстрованих розповідей, допомагає молодшим школярам зорієнтуватися у навчальних ситуаціях. Під час уроку вони слухають розповідь, слідкують за перебігом подій  завдяки малюнкам, повторюють слова і фрази. Така методика називається комунікативною, бо вона сприяє створенню англомовного середовища, а також налаштовує учнів на реальне спілкування, на рівні розмовних фраз ( а не тільки слів).
Чому в підручнику немає правил для читання?  Чи зможуть діти навчитися читати?
Існує багато теорій про те, як людина вчиться читати іноземною чи рідною мовою. У сучасних підручниках з англійської мови для початкової школи  діти чують нові слова, співвідносять їх з предметом чи дією, бачать їх написання, можуть їх знайти  і впізнати в новому контексті. Вчитель на уроці використовує карточки, на яких з одного боку зображені предмети, а з іншої представлене їх написання. Таким чином відбувається накопичення словникового запасу, який згодом дозволить учневі зробити висновок про правила читання. Важливо, щоб дитина вчилася самостійно виявляти деякі закономірності при читанні. Більш детальніше ці закономірності починають вивчатися у другому класі.
 
Чому в підручнику не пояснюються граматичні правила? Чи будуть діти знати мову без таких пояснень?
Відомо, що коли дитина починає розмовляти рідною мовою, то вона нічого не знає про граматичні правила. Діти засвоюють граматику не через правила, а через зразки мови, які вони постійно чують і бачать, а потім імітують і відтворюють. Сучасне вивчення іноземної мови також базується на усному випередженні, в умовах спеціально створеного мовного середовища, наближеного до природного. Ділити це цілісне середовище на складові, розрізняти і аналізувати граматичні правила учень початкової школи ще не готовий.  Граматика як своєрідне зведення правил, потребує абстрактного мислення, яке тільки починає формуватися у дітей молодшого шкільного віку. Навчання граматиці з поясненням правил починається у середній школі, коли у дитини з’явиться потреба і здібність до узагальнення та аналізу.
 
 
Чи повинна дитина перекладати те, що вона прочитала чи почула?
Будь ласка, не примушуйте Вашу дитину перекладати кожне слово! Якщо Ви хочете переконатися , що вона розуміє текст чи речення, то попросіть її передати загальний зміст, показати малюнок в підручнику, намалювати дійових осіб діалогу, розповісти, що про них відомо. Переклад речень з рідної мови на іноземну і навпаки
не є метою початкового етапу навчання в сучасній системі викладання. Завдання полягає в тому, щоб дитина навчилась безпосередньо, без допомоги перекладу, реагувати іноземною мовою в запропонованих ситуаціях. Час перекладу прийде пізніше, коли у дитини сформується загальна цілісна картина іншої мови, сформується впевненість  у своїх силах і пропаде страх зробити помилку.
Чи потрібно читати вголос тексти підручника?
Читання вголос  тексту на іноземній мові є складним вмінням, яке розвивається у дітей молодшого шкільного віку поступово, протягом декількох років. На першому році навчання передбачається, що діти вчаться читати вголос короткі діалоги, тексти пісень, віршів і римівок слідом за вчителем чи аудіозаписом, що звучить. Потім ці тексти вивчаються і відтворюються дітьми в класі. Щоб допомогти дитині безпомилково відтворювати тексти, прослідкуйте, щоб вона вчила їх із звуковим супроводом, тобто одночасно слухала і промовляла.
 
 
Діти на уроках тільки грають. Коли ж вони будуть вчитися?
Гра для дитини – це її стихія, спосіб існування світу, а у нашому випадку – спосіб вивчення іноземної мови. Саме в ігровій формі, непомітно для дітей, ми поступово привчаємо їх вчитися. За кожною грою  на уроці іноземної мови приховане навчальне завдання. Ігрові завдання спрямовують увагу дітей, розвивають їх мовні навички, привчають дотримуватися правил, вчать будувати взаємини з однолітками і краще пізнавати себе – і це все через іноземну мову. Крім ігор, в курс входять також перевірочні завдання в формі тестів. Їх Ви не знайдете в підручнику. Вони знаходяться у вчителя і проводяться регулярно в класі для визначення досягнень школярів. Якщо у Вас виникне бажання, Ви можете більш детально розпитати вчителя про форми і характер цих завдань, поцікавитися успіхами і проблемами своєї дитини.
Навіщо дітям витинати, клеїти і малювати на уроках англійської? Який в тому сенс?
Принцип розвиваючого навчання, що покладений в основу сучасних підручників англійської мови, припускає розвиток розумових здібностей дитини різними природними для цього віку шляхами. Пригадаємо, що моторика дрібних м`язів рук безпосередньо зв`язана з діяльністю мозку. Так, дитина краще запам`ятовує  слова і вирази, коли розфарбовує малюнки, витинає фігури, підписує свої малюнки і т.п. Таким чином, в процесі вивчення мови бере участь весь організм і нова мова «закріплюється». В цьому і є сенс «немовної» діяльності дітей на уроці англійської мови.
 
Чи потрібно дитині знати всі слова і вирази, які містить   підручник?
Зовсім не обов’язково. Вибраний вчителем підручник англійської мови побудований з урахуванням індивідуальних особливостей дітей, їх мислення, уяви, пам`яті, темпу обробки отриманої інформації. Різні діти починають розмовляти в різний час. Те ж саме відбувається й при засвоєнні іноземної мови. Будьте готові до того, що Ваша дитина йде своїм шляхом, не порівнюйте її з іншими дітьми, наберіться терпіння, дайте час на засвоєння. Що стосується ключових слів та виразів, будьте впевнені – автори підручника передбачили їх багаторазову повторюваність протягом всього курсу. При постійній роботі в класі і вдома дитина засвоїть, навіть, найскладніші слова.
 
Як допомогти дитині у виконанні домашнього завдання?
На початковому  етапі навчання обсяг домашнього завдання досить обмежений. Скоріше , це ще одна можливість згадати, що вивчалося у класі, а також самостійно спробувати виконати завдання подібні тим, з якими учні вже ознайомились на уроці. Для батьків важливо не контролювати весь процес, не пояснювати матеріал і не виправляти помилки, бо це є завданням вчителя. Прослідкуйте за тим, щоб завдання було виконано , чітко і охайно написано (якщо це є умовою). Якщо завданням є робота з використанням ножиць або клею, допоможіть організувати робоче місце.
 
Як вивчати слова з дитиною?
Ось декілька порад, якими Ви можете скористатися:
  • попросіть дитину навчити слів когось із членів Вашої родини;
  • разом з дитиною зробіть скарбничку слів – «чарівну скарбничку», в яку складайте картки з новими словами;
  • розвішуйте картинки з новими словами , малюнки з надписами на англійській мові на стінах в дитячій кімнаті;
  • запитайте у вчителя чи вигадайте власні ігри із словами як у дитинстві (наприклад, хто більше назве слів – українських і англійських, які починаються з  «а»);
 
Як навчити мою дитину гарно і правильно вимовляти слова?
Слухаючи під час уроку мову вчителя чи запис діалогів , пісень та римівок   і відтворюючи їх, дитина поступово опановує правильну англійську вимову. З перших уроків майже всі діти із задоволенням і дуже успішно імітують дикторів і при цьому досягають чудових результатів, часом демонструючи дуже гарну вимову. Слід пам’ятати , що чим більше дитина буде слухати і повторювати правильні зразки вимови слів і виразів, тим швидше і успішніше вона їх засвоїть. Ваша допомога полягатиме в тому, щоб забезпечити постйне прослуховування записів вдома чи під час підготовки дитини до занять.
 
Чи є спеціальні комп’ютерні програми для молодших школярів?
Останнім часом  з’явилося дуже багато інтерактивних програм для молодших школярів. Ці програми допомагають як вивчати, так і повторювати пройдений матеріал. Інтерактивними ці програми є завдяки безпосередній участі учня у процесі вивчення і перевірки. На таких дисках є відео,вправи,ігри,тести і багато іншого.   
         
Як допомогти дитині, якщо вона пропустила урок?
Знайдіть у підручнику або робочому зошиті матеріал пропущеного уроку. Роздивіться малюнки,поговоріть з дитиною про персонажі,а потім слідкуючи за підручником, прослухайте декілька разів діалоги,пісні чи римівки,які звучали в класі. Це додасть впевненості і збереже цікавість дитини до подальших занять. Загалом,підручник побудований таким чином,що весь матеріал повторюється на наступних уроках і дитина може легко надолужити пропущений матеріал. Не має потреби турбуватися.
 
Мені здається, що дитина не засвоює матеріал. Що робити?      
 Не будьте дуже вимогливі, це лише початок! Якщо дитина із задоволенням відвідує уроки, охоче розповідає про те, чим займається в класі – це означає, що справи йдуть добре! Давайте пам’ятати, що наша головна мета на початку навчання – розвивати і підтримувати інтерес до мови. Доведено, що саме цікавість до мови є рушійною силою навчання. Про це нагадує і широко відомий вираз: “Мові  навчити не можна, їй можна тільки навчитися”.                 
БАЖАЄМО УСПІХІВ ВАМ І ВАШИМ ДІТЯМ!