Підсумки адаптації

04.03.2020   Administrator   Категорія: Сторінка психолога

Адаптація дітей до школи 

(2019 -2020н.р.)

Практичний психолог здійснює свою роботу відповідно до програми медико – психологічного супроводу дітей, які навчаються за науково- педагогічним проектом «Інтелект України». Дана програма забезпечує плановість, психологічну підтримку, систематичність процесу навчання дітей, формування здоров`язбережувальної компетентності в усіх суб`єктів освітнього процесу.

На першому етапі – «Психологічна готовність до школи», психологом школи проведено дві тематичні зустрічі для батьків на теми: «Психологічні особливості дітей 6 – 7 річного віку», «Психолого – педагогічна готовність дитини до школи». За бажанням батьків, з дітьми, які були зараховані до першого класу (в червні) психологом школи проведено діагностику на визначення рівня психосоціальної зрілості за допомогою модифікованого тесту «Рівень психосоціальної зрілості», методики « Здатність до навчання у школі». Батькам 22 дітей надано методичні рекомендації по підготовці дитини до школи.

На другому етапі – «Адаптація до школи» надано методичні рекомендації для батьків і вчителів «Шкільна дезадаптація і пов`язані з нею труднощі навчання», «Умови успішної соціально – психологічної адаптації дитини до школи.

Проведено індивідуальні консультації для батьків, за запитом, по запобігання дезадаптації. За результатами психодіагностик проведено просвітницьку і консультативну роботу з педагогами з питань навчання і спілкування з окремими школярами і класом.

В адаптаційний період з учнями перших класів проведено:

  1. Орієнтовний тест «Керна – Йєрасека».

Мета тесту – визначення інтелектуального розвитку дитини, розвитку моторики, уваги і навичок самостійної роботи, уміння працювати за зразком.

Показники

1 - А

1 - Б

1 - В

Високий рівень

22

17

22

Середній рівень

7

9

11

Низький рівень

3

3

1

 

  1. Диктант «Увага і сприймання» (Графічний диктант)

Показники

1 - А

1 - Б

1 - В

Високий рівень

16

18

15

Середній рівень

11

9

13

Низький рівень

3

2

6

 

  1. Анкета для оцінки рівня шкільної мотивації Н. Лусканової.

 

Показники

1 - А

1 - Б

1 - В

Висока навчальна мотивація

11

12

11

Позитивне ставлення до школи

17

11

21

Низька навчальна мотивація

4

4

2

 

У період «первинної адаптації» основна робота педагогічного колективу психолога, батьків першокласників направлена на швидке звикання дітей до школи, пристосування до неї, як до середовища свого розвитку і життєдіяльності.

Психологом школи в кожному класі проводяться заняття (1 раз в тиждень) із корекційно- розвивальної програми «Подорож до країни Знань» яка спрямована на активізацію та стимулювання пізнавальної діяльності, розвиток емоційно – вольової та мотиваційної сфери, набуття комунікативних навичок і вмінь, навичок співпраці.

Психологічний супровід процесу адаптації дітей до навчання продовжується, дезадаптованих дітей не виявлено.